آخرین اخبار
کد مطلب: 125610
نمايندگان چهارمحال و بختياري همدلي را راه برون رفت از مشکلات دانستند
تاریخ انتشار : 1397/03/13 10:14:00
نمایش : 1151
نمايندگان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي تنها راه برون رفت از مشکلات پيشروي اين استان را همدلي، وحدت همگاني ، دوري از شعار و عملياتي کردن برنامه ها عنوان کردند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از ايرنا، چهار نماينده اين استان در مجلس شوراي اسلامي شنبه شب در نشست فعالان استاني که به ميزباني امام جمعه شهرکرد در مصلاي امام خميني شهرکرد برگزار شد، بر جذب سرمايه بخش خصوصي و حمايت از سرمايه گذاران داخلي و خارجي تاکيد کردند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: تمامي فعاليت هاي‌ انجام شده براي توسعه استان کافي نيست و پاسخگوي وضعيت موجود استان نخواهد بود.
به گزارش ايرنا، اردشير نوريان شامگاه شنبه در نشست فعالان چهارمحال و بختياري در مهديه مصلاي شهرکرد تاکيد کرد: اعتبارات دولتي پاسخگوي نيازهاي توسعه اي اين استان نيست و بايد توجه به بخش خصوصي در اولويت قرار گيرد.
وي با اشاره به اينکه دوران شعار دهي به سرآمده است افزود: مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري به مديران استان دستور دهند تا از شعارگرايي پرهيز و عملگرايي را سرلوحه کار خود کنند.
نوريان تصريح کرد: جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي نياز به فراهم کردن زيرساخت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف و تقويت فرهنگ سرمايه پذيري شود.
وي ضمن اعلام حمايت از دولت يادآور شد: اين در حالي است که از دولت پاسخ مي خواهيم و تخلف، کوتاهي، نافرماني و سستي را قبول نداريم.
نوريان اظهار کرد: فاصله از خاص گرايي، فاميل بازي و سياسي کاري و همچنين ترجيح دادن منافع عمومي بايستي مورد توجه همگان باشد.
نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: حمايت از بخش خصوصي جزو مهمترين برنامه هاي مسئولان قرار گيرد.
محمد خالدي تاکيد کرد: هم اينک برنامه ريزي ها مطابق با وضع موجود کشور نيست و اين برنامه ريزي ها نتوانسته به مشکلات موجود بر سر راه پيشرفت ايران پاسخ دهد.
وي افزود: بهره مند نبودن چهارمحال و بختياري از سه درصد درآمدهاي نفتي يکي از مهمترين عوامل توسعه نيافتگي اين استان محسوب مي شود.
خالدي تصريح کرد: به منظور رونق اقتصادي، افزايش اشتغال و کاهش نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري بايد جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي با هدف سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اين استان در دستور کار قرار گيرد.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: رفع مشکلات اقتصادي و آسيب هاي اجتماعي نياز به برنامه ريزي، تلاش و حرکت جهادي دارد.
خديجه ربيعي فرادنبه يادآور شد: براي رفع مشکلات اشتغال و کاهش نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري بايد احساس مسئوليت مديران کل دستگاه هاي اجرايي بيشتر شود.
وي اظهار کرد: نرخ بالاي بيکاري چهارمحال و بختياري و رتبه دوم اين استان در وضعيت بد اشتغال زيبنده مردم نيست.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: جابجايي مبلغ بودجه هاي عمراني و جاري در کشور مشکلات فراواني ايجاد کرده است.
علي کاظمي باباحيدري تاکيد کرد: در کشورهاي دنيا 75 درصد اعتبارت براي عمراني و 25 درصد به منظور امور جاري هزينه مي شود.
وي افزود: اين درحالي است که هم اينک 90 درصد بودجه دولت ايران صرف هزينه هاي جاري و تنها 10 درصد براي امور عمراني هزينه مي شود و در اين شرايط نبايد انتظار داشت که در رونق اقتصادي به موفقيت برسد.
وي يادآور شد: دولتمردان بايد براي رفع مشکلات کنوني کشور نقدينگي را کنترل و کاغذبازي اداري را حذف کنند.
در اين نشست فعالان سياسي اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالگرا، هنرمندان، مسوولان نشريات و خبرنگاران، ائمه جمعه و فرمانداران و مسوولاني استاني و شهرستاني حضور داشتند.

انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس